NM natt (28.09.2013)
Tid: 105:08
Gj.sn. HR: 166
Maksimum HR: 183
S-1: Ser høyreveivalget ganske raskt, og løper ned på stien. Hadde på forhånd bestemt meg for å løpe bevisst rundt på sti der det er mulig. Ser også venstremuligheten, men synes ikke det ser spesielt mye kortere ut, og synes inngangen i posten ser vanskelig ut. Får aldri ordentlig tak på kollepartiene inn i posten, og tar også av stien litt senere der jeg tror jeg er. Blir usikker inn i posten, men skjønner etter hvert at jeg må være i myra. Løper litt videre på magefølelsen, og plutselig er refleksen der.
1-2: Vil egentlig dra rett på, via bekken inn i posten, men er usikker på hvor jeg er når jeg kommer til stien, og bestemmer meg for å løpe den utydelige stien lenger mot høyre. Finner aldri den, men de hvite/gule områdene er tydelige, og posten er relativt grei derfra.
2-3: Synes forskjellen på hvit og lysegrønn skog er tydelig, og har bra kontroll via stup/skrentene litt over halvveis. Deretter via bekken, og retning over kollen. Inne i ringen skjønner jeg lite, men plutselig blinker det i en refleks til høyre, og kommer meg unna uten noe særlig bom.
3-4: Safer via bekkene. Skjærer ut mot høyre på noe jeg synes ser ut som småkollene jeg skal til, men skjønner det relativt raskt, og får rettet det opp.
4-5: Så fort som mulig ut på veien, og rundt til venstre. Skal følge det tydelige søkket med skrentene inn i posten, men retningen fra stisvingen er håpløs. Finner likevel det jeg synes er et langt, tydelig søkk, men skjønner etter hvert at jeg må ha kommet for langt høyre. Ser en lykt til venstre for meg, satser på at det er riktig retning, og får bingo på første forsøk. Flaks.
5-6: Går tungt opp mot stien, men holder bra retning. Ser at den utydelige stien på kartet sannsynligvis må være mer eller mindre sammenhengende i virkeligheten, og det stemmer bra. Fra husene drar jeg opp på kollen for å få kontroll med skrentene inn i posten. Finner aldri skrentene, men heller noe jeg synes er en bekk, og blir usikker. Kommer etter hvert på den lange, gule kollen, og derfra er det greit.
6-7: Lurer lenge på hvordan jeg skal løpe her. Tenker at det må finnes et rundtveivalg på sti noe sted, men skjønner etter hvert at det er stort sett rett på som gjelder. Har ganske bra kontroll ned bakken, men setter meg veldig fast i vindfall etter å ha krysset stien. HC-kategorien opp til posten gjør ikke flyten noe spesielt bedre, men kommer meg relativt greit inn i posten når jeg først har kommet meg til toppen.
7-8: Idiotisk feil. Planen er egentlig å løpe stier til høyre rundt Tusenfryd, men greier å ta feil i stikrysset, og løper plutselig 90 grader feil. Sjekker ikke kompasset før det begynner å gå nedover, og tenker da det er like greit å løpe rundt venstre. Blir lurt av gjerdet som er rett etter Tusenfryd-inngangen, og må snu og løpe tilbake for å komme rundt det.

Var på forhånd litt skeptisk til hvordan løypa kom til å være med bare 9 poster på like mange kilometer, men det viste seg å fungere overraskende bra. Mye orientering hele veien, og krevende veivalg som gjør det gøy å løpe. Ja til flere natt-NM med individuell start!

Natt-NM-kafeen imponerer også med et godt utvalg av kaker, selv om antallet sjokoladekaker kanskje var noe overdrevent. Stort pluss for hjemmelaget(?) ripssyltetøy til vaflene, og servering av varm lapskaus til rimelige 30 kr. De hjemmesnekrede o-souvenirene man kunne kjøpe med seg gir salget en unik X-faktor andre o-løp ikke har, og Kakorakelet ruller derfor en solid femmer på terningen.
Skjul kommentarer (3)
beundrer: Å herregud er det du som er den nye NTNUI løperen. GID du er så søt altså!!
kakorakelObserver: blir du med til Portugal kakorakel? Ser frem til å se den lekre overkroppen din når du soler deg mellom øktene
kakroakelObsrevreobsevrere: What does the koakroakel say... you can have kake
Skriv ny kommentar
Lagre

NM natt (28.09.2013) NM natt (28.09.2013)