Nydalens nattøkt på Wingerei (19.12.2014)
Kategori: Trening
Distanse: 7.16 km
Tid: 78:09
Gj.sn. HR: 146
Maksimum HR: 165
nattøkt med Tophat jr.

S-1: Retning opp lia, kurs og passerer en sti, treffer neste perfekt. Drar over til søkket, og tror egentlig jeg følger det litt lengre. Drar videre oppover og har kontroll på gulkollen. Derifra plukke jeg kollen, løper i sadelen og kurs inn i post. Den kursen kunne vært bedre, blir litt sløv.

1-2: Svak høyrebue ser bra ut, mye fine koller. Har full kontroll over den siste gule kollen, men ikke helt hard nok med kompasset derfra. Mulig mp litt usikker, fant i alle fall et søkk.

2-3: Ned lia, ut i myra og bortover kollen. Treffer en fin stein, tror at den bare ikke er helt riktig tegna.

3-4: Kolle, ned lia og ut i myra, kontakt med skrent og kolle, deretter kurs. opp bakken og retning. Ser kollen og får posten bra.

4-5: Drar litt venstre for å spare høyde. Kommer opp på platået, og ser søkk ved siden av. Deretter retning, men får ikke helt taket på det inni ringen og blir litt leting.

5-6: Kurs litt til venstre for streken for å prøve å fo kontakt med det diffuse søkket. Ser til slutt høydepunktet og får søkket.

6-7: Bruker kollepartiene på en god måte. Litt sikk-sakk i perioder kanskje, men vanskelig å unngå, krigersk terreng. Litt sløv når jeg kommer ned i myra, og mister litt kontrollen. Drar uansett på retning og får den gule kollen før posten. Derifra fint.

7-8: Har tophat rett foran, han har kuttet litt. Drar opp søkket, videre kurs til det gule og ned på kollen. Bra greier.

8-9: Holder høyden i lia, kurs opp på kollen og drar rundt et søkk og ser det gule til høyre for meg. Ligger litt lengre til høyre enn jeg trodde, men ingen krise. Spotter søkket, og får bekrefetelse av far.

9-10: gul-felt til gulfelt-deretter kurs. Bra.

10-11: nedenfor lia, opp ved siden av skrenten. Videre kurs til det gule, og fortsetter å løpe på kurs til jeg treffer myra. Solid.

11-12: Sti, mister den litt inni mellom, ellers bra.

12-13: Kurs til sti, ned til veien og inn på stien. Deretter kurs og treffer den lille stien. Kontakt med skrent og kolle videre, og løper på kurs. Treffer til slutt noe som ligner på posten i alle fall. Litt usikker men ser vel nå at jeg var rett.

13-14: Kurs, skrent, gul kolle. Deretter misser jeg på retninga, treffer en skrent men tror det er blokkfeltet under streken. Videres skjønner jeg lite, men tar meg inn på gulfeltet, fornøyd med det. Via koller inn og langs kanten av det grønne. Tette og vanskelige greier.

14-15: Retning, får en kolle på veien, men ikke helt kontroll. Ser at jeg kommer ut på den siste store kollen, men ikke bombesikker og blir veldig nølende inn i posten. Burde kanskje hatt en bedre plan.

15-16: Gul kolle, rygg, og ned i søkk. Litt usikker igjen om jeg er riktig.

16-17: Ned i myra, litt dårlig retning opp bakken, før jeg tar den via ryggen i forkant.

17-18; Retning, skrår over til kollepartiet, kontroll med skrenten og derifra opp i posten. OK, men litt rotete gjennomføring.

18-19: Skikkelig rufsete ned lia, men tviholder på retninga. Ser aldri stien, så må bare fortsette å stole på kursen til postdetaljen dukker opp. Bra!

Mye bra i dag, selv om det er stort forbedringspotensiale. Spesielt i planleggingsfasen og retningsløping inn i post. Kul økt!
Skjul kommentarer (3)
Anders : Dette var imponerende! Tror nesten man må ha vært i terrenget for å skjønne hvor vrient det var. Det var i alle fall min følelese.
Hansi: Ja, vanskelig og forklare men følte selv også at det var veldig krevende. Spesielt siste delen, der var det tøft! Veldig artig og fin økt, har faktisk aldri løpt her før selv om det bare er 15 km hjemmefra. Takk for økta, bra trening!
Anders : Ja, enig. Og takken får gå videre til løypelegger Jørn Sundby.
Skriv ny kommentar
Lagre

Nydalens nattøkt på Wingerei (19.12.2014) Nydalens nattøkt på Wingerei (19.12.2014)