10Mila 2017 E5 (30.04.2017)
Kategori: Konkurranse
Kart/område: Partille
Land: Sverige
Etappe: 5
Distanse: 7.85 km
Tid: 57:56
Løp ut langt bak det vi hadde håpet og trodd, men det endret ikke på min taktikk om sikker og selvstendig orientering.

S-1: Tryggest å dra over toppen. Blir nesten litt satt ut av at det er myraktig bunn i det brede søkket, men siden det ikke er tegnet noen myrer i nærheten skjønner jeg at jeg er riktig.
1-2: Via kolle, og videre på sti. Enkelt.
2-3: Får ikke helt tak på den gule stripa over myra, men så skrenten før og skrentrekka etter myra var veldig tydelig. Fin inngang.
3-4: Litt dårlig retning etter første myra, så blir en liten bue før jeg har kontroll igjen ved den store gule myra. Var usikker på om jeg skulle løpe sti eller prøve meg rett på, men etter den vinglete starten på strekket valgte jeg stien. Tror det var lurt, og fikk en bra inngang via småkollene.
4-5: Lett.
5-6: Stort sett sti.
6-7: Sti til toppen og kurs ned lia. Prøvde å telle myrer, men hele området var ganske diffust. Tenkte at det skulle mye til å havne for langt til venstre fordi jeg da ville blitt fanget opp av skrentene øst i ringen.
7-8: Veldig fint å krysse den første ryggen under skrenten, noe som også ga en god inngang i posten.
8-9: Planen var å fortsette over den gule kollen etter å ha krysset stien. Synes det så ut som myr rett fram og gult til høyre for meg og dreide derfor litt til høyre. Så kollen med post F og steinen etterpå, og skjønte da at jeg måtte dreie tilbake.
9-10: Litt vinglete gjennom det hvite før stien. Bra fra stien og inn.
10-11: Lett.
11-12: Løper ca der jeg hadde planlagt, men får det for meg at jeg løper nord for kollen med steinen, og langs myra nord for streken. Synes derfor det er overraskende langt fra myra til skrentene vest for ringen. Tapte en del på nøling på grunn av dette. Inn i posten tenker jeg å løpe til høyre for toppen og ned, men runder for mye og havner ved feil skrent (ser i ettertid at jeg ikke skulle runda noe som helst). Etter en rask titt på kartet skjønner jeg hva jeg har gjort.
12-13: Bra, men slitsomt.
13-14: Veldig fint å følge ryggene i starten. Krysser myra slik at jeg ser skrenten til høyre for meg. Fin inngang opp ryggen og over toppen med høydepunktene.
14-15: Løper mye på sti. Synes området inn mot posten er ganske diffust, men har kontroll når jeg krysser den lille kollen med skrent. Nøler litt ved skrenten nord i ringen før jeg skjønner hvor posten er.
15-16: Litt knotete ned lia, og hadde ikke så mye å gi på med nedover den kronglete stien.
16-M: Spurt.

Synes jeg gjennomfører bra teknisk. Har stort sett god kontroll og velger trygge traseer. Noe nøling og et par små misser når jeg begynner å bli sliten. Hadde det veldig moro!
Vis kommentarer (1)

10Mila 2017 E5 (30.04.2017) 10Mila 2017 E5 (30.04.2017)