O-intervaller i drømmeterreng (15.03.2015)
Kategori: Trening
Kart/område: Gillingsrød
Distanse: 12.3 km
Tid: 87:01
Veldig bra økt med Rutten. Avslutning på samling, 11,4 km med o-intervaller i magisk terreng.
Drag 1
Veldig bra de 4 første postene, og har bra luke. Forferdelig sløv med kompasset, men ser kollen til høyre og tror jeg ett opp. Drar opp feil rygg, ved siden av feil kolle og ned i søkk. MP.. Deretter følgefeil, og rutten passerer. Gjennomfører siste strekket bra, men ender bak, fortjent med mp.
Drag 2: Fin retning i starten, men stoler ikke helt på kompasset og svinger litt da jsøkket gikk litt lengre opp. Men ok, bruker blikket bra til å speide etter steinen.
1-2: Opp ryggen, ser etter kanten med skrent, og derifra er det bankers.
2-3: Mater på retning, treffer perfekt. Burde stolt litt mer på kompasset inn i posten, men det var ok.
3-4: Tar en god kurs og løper på. Bra.
Drag 3:
S-1: Runder fint litt høyre, over myra og langs kanten opp til høydepunktet. Hadde kanskje trodd det postdetaljen skulle være enda tydligere.
1-2: Mater på kurs, og har kontrollen innimellom. Opp søkket langs skrenter, over kolle, ved siden av myr og så kurs. Må overraskende langt til venstre, tror muligens det var litt skjevt. Får gåsehud av hvor fint det er.
2-mål: Retning, ser ryggen og skrenten ok. Kunne kanskje gunna hardere på kun kurs.
drag 4:
s-1: Ikke helt planen klar fort nok, og ser ikke skrenten som sperrer med en gang. Må litt ned igjen, men ikke så farlig. deretter opp mot myra og kollen. Tror først høydepunktet er kollen, og blir litt usikker før jeg skjønner at jeg skal videre.
1-2: grov retning bort lia, ned ved skrentene og langs kanten. over kollen mot posten og ser de to kollene jeg skal mellom. Veldig bra.
2-3:retning, over kolle, ned i myr, retning rundt høydepunkt og ppst. Bra!
3-4: opp ryggen, ser varden og deretter i lia inn mot posten. Ikke bombesikker i inngangen og nøler litt. burde kanskje fått høydepunktet og myra før posten for å vært sikrere.
4-5: retning mot toppen, varden deretter kurs igjen. Bra.
5-mål: Kurs og plukker detaljer før jeg runder det grønne. bra.

Drag 5: Bak rutten ned lia, og over myra. Deretter langs det gule, kurs videre og ned i myra, banker ned ryggen og kutter ved siden av kollen. Kurs mot stupet videre, over kolle, opp rygg og opp på den store kollen. Kurs mot hjelpekurvekollen, men får ikke helt den, men ser høydepunktet og banker ned i posten. Solid.
1-2: Runder den farlige myra, opp ryggen, kurs, ned i søkket og langs kanten inn. Bra.
2-mål: Kurs ned lia, opp ved siden av skrenten og bort til kollen. Bra.

Drag 6:
Rutten melder om ikke-fungerende bein nå, og jeg blir litt utpsyket av det, føler jeg bør slå han.
S-1: Litt småhets, og ikke helt flyten, tror jeg skal et hakk lenger når jeg er på posten, og nøer litt.
1-2: I lia, ligger på kurs bak rutten. Ikke helt komfortabel inn mot posten, så lar rutten ta kommando.
2-3:retning mot kollen, og passerer den på høyre side og banker inn i posten. Rett bak rutt.
3-4: Gambler litt ved å ligge i lia, går greit men ikke helt trygg inngang så nøler litt og er fortsatt rett bak rutt.
4-5: Løfter blikket, ser at der fin granskog ned i søkket og hamrer på. Får en liten luke. Over myra, langs skrentene og ser steinen tydelig. Føler meg komfortabel.
5-mål: Løper rimelig fort opp bakken, så tenker rutten er knekt. Litt sløv ned lia, og får en liten ekstra sving, og vips så er rutten et sekund foran. F...

Nydelig økt, med unntak av en kortslutning på første draget er det veldig bra teknisk. God følelse om dagen!
Skjul kommentarer (2)
tophat jr : Drag 1: Enig om den meget gode starten. Hva skjer til femte, her skal du løpe med slak nedoverbakke på høyre side siste del, mens du løper over en tydelig myr med oppoverbakke til høyre for deg? Burde også hatt den første kollen i synsavstand etter første fjerdedel av strekket. Strekket og din trase er et eksempel på at det kan være fordelaktig å også bruke kurver til å hjelpe til med å holde retningen, spesielt i åpent nordisk terreng. Fin avslutning på draget!
Drag 2: Meget bra gjennomført rett-på løping. Dog, jeg liker ikke helt avviket fra rett-på retning inn mot et par av postene, dvs en og tre. Skyldes dette vindfall/bush eller stoler du ikke helt på kursen din?
Drag 3: Et par ekstra småsvinger på langstrekket, men svært nær det perfekte!
Drag 4: Enda nærmere det perfekte.
Drag 5: Igjen svært nær det perfekte!
Drag 6: Tror det er ørlitt raskere å legge seg litt til venstre for streken til første, og posten blir kanskje enklere også. Til siste kommer det igjen et par tilsynelatende overdrevent store "vinklinger" Sløvt til mål, burde være greit å løpe nesten rett sørover fra toppen og ned. Enten ved hjelp av kurver eller vhja. kompasset. Dette er en klassisk høyrepost,også, under skrent med vinkel den veien, skal og bør sikte ørlite høyre inn i posten. Helt unødvendig å rote nedover til venstre og et fortjent tap på draget for Rutten!
Men hovedinntrykket forblir meget positivt, moro å se at du løper så bra som dette om dagen! :)
Hansi: Hehe, må innrømme at 5. posten blir et mysterium for meg. Merket at jeg var litt til høyre i starten, da jeg så kollen til høyre. Deretter skal jeg opp på en rygg, og på kanten av en kolle. Tenker aldri over at jeg er i en myr(skogsbevogst myr i Fredrikstad er ikke som i Trondheim), kommer opp på det jeg mener er en tydelig rygg, deretter kolle og så ned i et søkk. Mener faktisk at feilen er en pararellfeil, som skyldes manglende bruk av kompasset, og ikke manglende bruk av kurver til å holde retningen.
Ellers er jeg vel enig i dine kommentarer, mye bra men kan bli litt bedre til å stole på/bruke kompasset slik at jeg unngår småsvingene.
Skriv ny kommentar
Lagre

O-intervaller i drømmeterreng (15.03.2015) O-intervaller i drømmeterreng (15.03.2015)